MENU

Peugeot 308 sw GT

Design: 85%

Plynulost: 85%

Ovladatelnost: 80%

Konektivita: 90%

Displej: 80%

TOTAL SCORE

Total Score 84%

Jaro je tady, proč ho nepřivítat populárním rodinným Peugeotem 308 sw. Nebojte, není třeba se děsit, že vás unudím kombíkem. Na test jsem měl totiž k dispozici sportovně laděnou verzi GT, kterou na první pohled poznáte díky krásnému modrému lakování Magnetic, 18“ litým diskům Diamant, sníženému podvozku a agresivněji tvarovanou karosérií doplněnou o loga GT, kde to jen jde. „GéTéčko“ poháněl vznětový agregát 2.0 BlueHDi, který produkoval výkon 180k. Pokud zvolíte úspornější naftovou verzi, jako bonus máte zcela novou 8-stupňovou automatickou převodovku, která řadí velmi hezky při jakémkoliv jízdním stylu.

V předchozím testu modelu 3008 jsem byl velmi mile překvapen plně digitální přístrojovou deskou, která bohužel v příplatkové nabídce modelu 308 zcela chybí. V kapličce se nachází pouze dvojice budíků, doplněná o barevný displej, ovládaný pomocí knoflíku na páčce od stěračů, na kterém se zobrazují jízdní data, nastavení adaptivního tempomatu, navigační pokyny a rychlostní omezení.

RECENZE: Peugeot 508 s infotainmentem i-Cockpit



Infotainmentu dominuje 9,7″ kapacitní dotykový displej s matnou povrchovou úpravou. Tato úprava se z moderních automobilů bohužel vytrácí, důvod však nevím. Pokaždé, když je v testovaném exempláři matný displej, zajásám, protože se tak rychle neušpiní od otisků prstů a nehází „prasátka“ do obličeje. Na displeji je však patrné nižší rozlišení, které je dáno stářím modelu 308. Nejpatrnější je to při zobrazení zpětné kamery nebo Apple CarPlay. Infotainment dále obsahuje Bluetooth Hands-free, USB slot nebo jej lze ovládat z multifunkčního volantu.

Plynulost celého systému včetně reakce na dotek prstu je velmi dobrá, u modelu 308 jsem se nesetkal s padáním a dlouhým načítáním jako v případě populárního modelu 3008. Ovládání systému probíhá pomocí dotykových tlačítek po obou stranách displeje. Na výběr máme (hudba, klimatizace, navigace, auto, telefon a konektivita). Zbytek ovládání už je v gesci dotyku, což je moderní, ale ne vždy použitelné, například pokud chceme změnit teplotu v interiéru, jsme nuceni přepnout infotainment tlačítkem do režimu klimatizace a poté dotykem volit požadovanou teplotu. Chce to zvyk, ale najdou se i tací, kteří by si zřejmě nezvykli. Abych neopomněl, systém lze ovládat i hlasem, tato funkce je bohužel dostupná pouze v anglickém jazyce.

 Apple CarPlay

I když je tento infotainment starší, je stále aktuální na poli konektivity. Spojíte smartphony s operačním systémem Android i Apple iOS. V tomto odstavci se budu věnovat druhému zmíněnému, tedy jablečné platformě. Konektivita Apple CarPlay vytvoří na displeji infotainmentu kopii vašeho iPhonu a to doslova. Tato platforma integruje podporované iPhone aplikace do infotainmentu v automobilu, což má za následek jednodušší ovládání samotného smartphonu během řízení. V Peugeotu 308 je potřeba iPhone připojit pomocí standardně dodávaného kabelu s konektorem lightning.

Apple CarPlay umožňuje:

  • Přehrávání hudby nebo playlistů z knihovny iTunes,
  • Navigování pomocí Apple Maps,
  • Telefonování nebo čtení SMS zprávy asistentkou Siri v anglickém jazyce,
  • Používání aplikací třetích stran (Spotify, Podcast, Beats Radio).

Android Auto

Používání této platformy je v České republice poněkud složitější, ale není nemožné. Oficiální podporu v obchodě Google budete hledat marně, musíte si ji stáhnout z webu třetích stran. Po tomto kroku sáhnete, pokud se neobejdete například bez navigace Waze nebo Messengeru za volantem.

Navigace

3D navigace u modelu 308 se řadí mezi lepší průměr. Ovládání je velmi intuitivní a jednoduché. Zadávat adresy lze hned dvěma způsoby, pomocí klasické klávesnice nebo hlasem. Navigační systém přepočítává jakékoliv změny téměř bleskově, zároveň umožňuje řidiči volit zobrazení například parkovišť, hustotu provozu nebo čerpacích stanic v mapě. Pokud si chcete předem prohlédnout naplánovanou trasu, lze pomocí dotyku prstu posunovat s mapou nebo měnit měřítko. Odezva na dotyk je rychlá bez jakéhokoliv zaseknutí, což mě velmi příjemně překvapilo.

Pokud vás nebaví sledovat navigaci na velkém displeji infotainmentu, můžete si vyobrazit pouze jednoduché pokyny, které uvidíte na displeji v kapličce přístrojů. Jestli vás zajímají aktualizace, Peugeot příjemně překvapí doživotními aktualizacemi map Evropy zdarma.

Profil řidiče

Sdílíte-li jeden vůz s více lidmi, uvítáte možnost konfigurace vlastního profilu. Ušetříte si nervy věčným nastavováním charakteristiky vozu, zvuku nebo motivu systému. Profil lze pro přehlednost pojmenovat. Přepínání jednotlivých profilů je jednoduché, stačí na horní liště v centrálním displeji zvolit nastavení a vybrat si jeden z profilů.

Bezpečnostní a asistenční systémy

  • Full LED světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel
  • Active Safety Brake – systém automatického nouzového brzdění
  • Distance Alert – akustické a vizuální upozornění na blížící se překážku
  • Adaptivní tempomat (ACC) s funkcí STOP

Mobilní aplikace MyPeugeot

Mobilní Aplikace je po grafické stránce příjemná a poměrně intuitivní. Nainstalovat si ji můžete na smartphony s operačním systémem iOS (Apple) i Android (Google). Důmyslná aplikace MyPeugeot komunikace s vozidlem pomocí bezdrátového rozhraní Bluetooth. Po připojení vozidla a smartphonu dochází na konci každé z cest k odeslání jízdních dat, které máte vždy u sebe. Z dat jsou vytvořeny statistiky, kniha jízd nebo při zadání pohonných hmot i náklady na provoz. Dále umožňuje:

  • Přehled o údržbě vozidla
  • Online rezervaci termínu v servisu
  • Informace o speciálních akcích Peugeot
  • Dostupnost aktualizací pro navigační systém nebo infotainment
  • Aktuální GPS polohu vozidla

Závěr

Peugeot 308 sw ve verzi GT je opravdu emotivní a krásný automobil. Pominu-li jeho sportovní charakter a zaměřím se čistě na asistenční systémy nebo konektivitu, dalo by se očekávat, že bude zastaralý, přece jenom ho vídáme na silnicích od roku 2013. Opak je ale pravdou, před nedávnem prošel drobným faceliftem a do vínku dostal moderní platformu i-Cockpit, centrální dotykový displej a mnoho bezpečnostních asistentů.

Peugeot boduje výborným poměrem cena versus výkon, příplatky za infotainment s navigační systémem jsou přijatelné, navíc jako bonus nabízí svým zákazníkům doživotní aktualizaci map Evropy zdarma, konektivitu Apple CarPlay, Android Auto a Mirrorlink. Co mi bohužel chybí, je bezdrátové nabíjení pomocí standardu Qi, ovládání některých z funkcí vozu pomocí mobilní aplikace MyPeugeot nebo rozšíření aplikace i pro AppleWatch. Jsou to ale věci, bez kterých se dá v poklidu žít a pro tentokrát to „třistaosmičce“ odpustím.


Jménem redakce, chci poděkovat autosalonu LION CAR s.r.o., Kunovice za zapůjčení vozidla a spolupráci. www.lioncar.cz. Článek není placenou reklamou.

 

Foto: Filip Suchomel

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *